Om 23e till 25e juni...skrivet av Erika

Vaknade kl 3 pa morgen den 23e juni och tog en taxi till flygplatsen..6 h senare landade vi i Portland, Oregon. Joyce, barnens farmor och Maries ex-svarmor kom och hamtade oss och vi akte hem till hennes hus som ligger i en liten stad utanfor Portland..Washougal heter den. Forsta intrycket ar det magnifika landskapet med berg runtomkring och en massa vatten..enkla hus i omradet dar Joyce bor, men mysigt..
Packade iaf upp och gick sedan till Safeway for att kolla matprodukterna..och inte sa forvanande sa gors allt har STORT!!Lyckligast blev jag nar jag sag att det fanns vin-tetrapack pa 5L!!!Badade gott for semestern tankte bade Marie och jag. Tyvarr maste jag dock hushalla med snusen, kopte BARA 8 st dosor pa 17 dagar sa blir en tuff tid framover for mig...
Nar vi kom hem fylldes huset av slaktingar till the Stewarts..Med risk for att ge en generaliserad bild, sa ar dom flesta amerikanare jag hittills traffat (inklusive slaktingarna) valdigt outgoing, pratar hogt och standigt..Men valdigt trevliga och otroligt tillmotesgaende i affarer oxa..The Stewarts har slaktingar i Sverige sa samtalsamnena ror sig mkt kring skillnader och likheter..dom tycker att Sverige ar fantastiskt!
Pa eftermiddagen hade vi barbecue med hela familjen och at varldens storsta hamburgare..jag skalade majs, som dom gjorde forr i tiden, tankte jag, pa falten...men inte sa konstigt har...
Pa kvallen tog vi en promenad vid floden och kollade och dansade i all bomull fran traden (inte riktig bomull men ser ut som det). Somnade utmattad i Joyces prinsessarum som jag tilldelts i huset.

24e juni...gick upp tidigt och akte till ett pannkaksstalle for frukost..och GUD, va mat vi fick!!!Agg, bacon, typ raraka och tva gigantiska american pancakes med allt ljuvligt till..rullade (bokstavligt talat) sedan fram pa uppblasta magar till affarerna for shopping. Och oj, vad vi shoppade!!!2 klanningar, 2 toppar, 1 par skor (har ju inga hemma), massa skonhetsprodukter och annat..Fikade pa IKEA och gick sen och at lite frozen yoghurt (fanns tusen olika sorter och tillbehor att valja pa) Alla hade i sig stora lass utom Marie som den ekonomiska manniska hon ar, at sig matt pa smakprover..
Dagen avlsutades med lite kvallssolning och ett besok pa den lokala puben. Marie och jag fick oss ngr goda skratt nar hockeyfrills- och overviktiga amerikanarna bjod pa karaoke for kvallen. Det var en kvinna som var dar senast nar MArie var dar for 2 ar, som lat som en strypt katt nar hon sjong..men hon var nojd anda och gick stolt upp och korde flera latar..

25e juni...PAckade bilen och akte ivag for att spendera 4 dagar pa kusten vid Stilla havet, i Lincoln City. Stannade pa vagen pa ett stalle som heter Costco dar alla matprodukter kom i overdimensionerade storlekar. Dom hade manga sma bord man kunde prova mat pa som vi gjorde i en timme. Marie var sa nojd att det los i ogonen pa henne. Kopte ljuvliga jordgubbar och hallon och begav oss. Fint landskap pa vagen med vingardar overallt...Kom fram pa em till spokhuset (som Freja kallade det..hade laskiga dockor och konstiga krypin overallt) men vi gjorde oss hemmastadda och avslutade dagen med en strandpromenad och ett snabbesok pa puben, igen, dar dom gjorde varldens starkaste GT, som jag inte kunde dricka upp.


Barbecue pa Joyces altan


Erika forbereder majsen under Joyces order


Pannkaksfrukost plus hash browns, agg och korv


Stor kundvagn pa Costco


Spokhuset...woha ha ha ha ha.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0