Tisdagen 15 juni

Idag inser jag att jag måste hålla igen lite med mat och godis innan USA resan.

Igår, eller ända sedan skolresan till England, då jag kom hem och vägde alldeles för mycket, insåg jag att jag måste förlora något kilo för att se så där snygg-fräsch ut som man gör i reklambroschyrer :-).
Igår tänkte jag att nu är det dags.... började friskt under dagen med nyttig mat....men var på kalas hemma hos min pappa där det bjöds på tårta, kakor och bullar. Det är ju så gott så det slank ner av allt. Barnen hade dessutom fått en stor skål med marängswish det slank det också ner en rejäl portion av, vore ju synd om det smälte en massa glass i onödan. På kvällen när vi kom hem, ganska sent, ville min son ha pizza, -nej sa jag det blir det rakt inte, tio minuter senare kommer min son hem med en god kebab-pizza som vi glatt glufsade i oss, hade inte det minsta dåligt samvete.
Hmmmm det blir att hålla igen idag då :-) Det serverades fikabröd idag, men jag lyckades stålsätta mig.
Vet inte hur jag ska lyckas gå ner, eller se ut som en retusherad modell från en turistbroschyr på fyra dagar...men jag har köpt lite brun utan sol som jag ska ta på mig ikväll, det hjälper mot det mesta säger Narscissa.

Igår köpte jag presenter till Amerikanerna. Var in på Lagerhaus och köpte upp hela återstoden av deras examens/studentlager; sverigeservetter, sverigeserpentiner, sverigemuffinsformar, sverigetårtpapper osv osv. Hittade även örngott (kuddvar, som man säger på en del platser[märkliga namn på lite tyg runt kudden]) som det stod; "Du är min bästa vän", "Jag gillar dig". På ett örngott stod det "Min prins", vet inte vem jag ska ge det till, hade väl tänkt att träffa en kung åtminstonde.
Erika hittade en bok om Sverige "Året som har gått", den verkade bra tyckte hon. Hon köpte även en plåtburk med Wiktoria och Daniel på, det blir uppskattat om jag känner Amerikanarna rätt.

Snart ska jag ner till banken för att uträtta en massa bankärenden. Freja ska med och fråga om hon kan använda sitt ungdomsbankkort att göra uttag med i USA.

Tänkte att barnen ska få vara uppe så länge de vill på nätterna som kommer, eftersom vi ändå ska ställa om oss nio timmar. Har svårt att se att de kommer att protestera. Blir väl anmäld till barnavårdsnämnden för att jag tvingar, eller snarare uppmuntrar mina barn att vara vakna på nätterna, men det är smällar man får ta.

Vi får se Susanne om det händer något mer imorgon, som har med USA-resan att göra :-)

Här är de stackars barnen som tvingas vara uppe på nätterna......

Här är min son till vänster, han som är lite mindre lerig än Anton till höger Här är Lukas till vänster, lite mindre lerig än Anton till höger.

Här är glada Freja Glada Freja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0