Gastinlagg feat. Erika, fredag 25e juni

Konstigt det blir nar man inte har dom ratta bokstaverna har...ja, ja..detta ar iaf Erika, Maries barnflicka och medresenar som skriver. Idag ar det fredag den 25e juni och midsommar. Detta firar vi pa kusten, dit vi ska aka om nagon timme, till Lincoln City narmare bestamt. Vi har hyrt ett hus dar i 3 dagar sa senare ikvall nar vi har stekt lite p[ stranden (om det nu blir bra vader) ska Marie och jag bjuda amerikanarna pa lite traditionsenlig midsommarmat. Har kopt sill (pa IKEA har, som for ovrigt var likadant som i Sverige), knackebrod och ska gora Janssons, kottbullar och jordgubbstarta. Far se om det gillas...

Vad har hant hittills da...Ja, Marie har ju skrivit lite updates fran nar vi var i NY. En stad som var helt fantastisk!!Bilar overallt, kostymnissar overallt, skyskrapor overallt- ja, allt var helt enkelt MKT. Hade sa manga forestallningar om hur det skulle vara, sakert manga som kommer ifran filmer man sett, och inte minst fran THA serie- Sex and the City!!Jag blev iaf inte besviken!Hade dock velat haft lite mer tid..nu hanns bara en brakdel av det som finns att se, med. Pa mandagen, nar vi alla hade sovit ikapp tidomstallningen bestamde vi oss for att ga fran varat hotell till ground zzero (man maste uttala z ratt, annars fattar dom inte vad man sager). Den promenix tog inte mindre an 6 h!! (Med lite stopp pa vagen) Jag och MArie konstaterade att det var "karringarna" som vi kallade oss sjalva, som orkade mest nar Lukas och Freja borjade bli trotta och vi fortfarande hade pigga ben- dagens ungdomar sa vi da och skakade pa vara huvuden...Marie tog en dusch pa vagen oxa, i en liten pump som lackte men kom pa nar hon hade statt dar ett tag och fatt vatten pa sig, att det kanske var avloppsvatten. Vi var iaf upp till Empire State Building- aldrig varit sa hogt upp i en byggnad forut och utsikten var fantastisk!!Sedan at vi i dyra Soho (allt ar dyrt i NY utom att aka yellow cabs) och efter det gick vi vidare for att kolla Ground Zero. Man kan inte riktigt fatta hur stort omrade det faktiskt ar forran man kommer dit..Nu ar det byggarbetsplats, dar dom haller pa att bygga annu hogre skyskapor an dom som finns runtomkring, berattade en byggare vi pratade med. Nar vi efter d skulle ta tunnelbanan upp till Central Park och picknik, blev hon som satt i tunnelbanankassan gorgrinig for att vi tog kort pa tunnelbanan. Hon fragade mig om vi var terrorister, jag sa neee, lite stalld och forvirrad och sen om vi visste att detta var ground zero och att det typ var respektlost att ta bilder i narheten..ja, ja, vi konstaterade att hon bara var bitter och lite tokig...

Kvallen bjod pa utgang, som Marie skrev, i the Meatpacking District. Marie och jag traffade en kompis kompis som bor pa Manhattan (kommer fran Sverige). Vi pratade, drack VITA cosmopolitans (som ar det man ska gora nu) och forflyttade oss mellan tre olika stallen. Som Marie ocksa skrev rakade jag pa ett utav stallena (dar Carrie och Big har sin rehearsal dinner i filmen) snubbla och ner for en trappa pa tio meter. Herregud, trodde jag skulle do av pinsamhet nar alla i salen vande sig for att kolla vad som hande. Men, jag stallde mig upp snabbt och smidigt, aven om jag holl pa att tuppa av av smartan, gick stolt och oberord ner till toaletterna, for att behalla ngn slags vardighet. Tror dock att jag fick mig en och annan blick efter d...Men, roligt hade vi iaf, i vara high heels som vi faktiskt kunde promenera i hela 4 blocks...darfor kan vi nu kalla dom "4-blocks-shoes" (ar sa man uttrycker sig pa Manhattan, enligt Daniel som vi traffade)

Maste ta och packa och lite har nu- det serveras pizza till frukost (dock nyttig, till skillnad mot allt annat har i USA)..
Aterkommer med nya updates och bilder snart...

Over and out..

No comments....


Ground Zero



Lukas i Central Park


Nagra drickor for tvahundrasjuttio kronor svindyrt!!!!!


Marie aker gammeldags Merry-Go-Round till hysterisk musik ye haaaa

Kommentarer
Postat av: Madde.Ö

Å va kul att få följa er på eran resa! =)) Väntar på nästa innlägg!! Kram kusin madeleine<3

2010-06-25 @ 20:28:10
Postat av: Lars Nyhlén

Hoppas ni har det bra, och tänk på att inte bränna för mycket pengar när ni kommer till Las Vegas!

Lars

2010-06-29 @ 09:38:33
Postat av: Saralill

ÅÅ fina! Det låter underbart!

Saknar dig mucho här hemma men unnar dig alla häftiga upplevelser.

NY låter precis så som man drömmer om det. Fabulous!

Kärlek och kramar

2010-06-29 @ 14:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0